REGULAMIN
OGÓLNIE
LIDIA CAKES. - słodka pracownia, cukiernia.
Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną słodkosci dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu produktów cukierniczych uwidocznionych na stronach Sklepu.
Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym http://www.lidiacakes.pl prowadzony jest przez firmę: Lidia Szkoda, 33-300 Nowy Sącz, Grunwaldzka 26, NIP 7342979137, Regon 120069912
Kontakt ze Sklepem Internetowym LIDIA CAKES. (www.lidiacakes.pl/sklep ) jest możliwy za pośrednictwem: adresu e-mail: lidiacakes@gmail.com oraz telefonu: +48 577 244 707 w godzinach od 9:00 do 17:00 (dotyczy dni roboczych).
Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
ZAMÓWIENIA
Sklep internetowy prowadzi sprzedaż słodkości na terenie miasta Nowy Sącz, okolic oraz wybranych produktów na terenie Polski.
-
Wszystkie ceny prezentowanych towarów wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta. Ceny nie zawierają kosztów wysyłki.
-
Wszystkie Produkty oferowane w ramach Sklepu Internetowego „Lidia Cakes.” są świeże, a także wolne od wad fizycznych i prawnych.
-
Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej http://www.lidiacakes.pl
-
Średni czas realizacji Zamówienia (od zaksięgowania płatności przez Kupującego) wynosi od 3-5 dni roboczych.
-
Złożenie zamówienia nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem do realizacji.
-
Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji zamówienia w przeciągu 48 godzin od momentu jego złożenia np. z powodu braku określonego produktu lub niemożliwości zrealizowania zamówienia w określonym przez Klienta czasie. W przypadku zamówień opłaconych, Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu zapłaconej kwoty w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo niezrealizowania zamówienia, w którym Klient podał niepełne lub nieprawdziwe dane.
-
Klient może zrezygnować z zamówienia zanim zostanie przyjęte do realizacji. Sprzedawca dopuszcza możliwość anulowania zamówienia przyjętego do realizacji tylko, jeśli zamówienie jest na etapie realizacji, który umożliwia jego wycofanie.
-
Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Kupującego produktów. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia następuje również wybór sposobu dostawy zamówionych produktów oraz wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja regulaminu sklepu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących regulaminu, Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą.
-
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
PŁATNOŚCI
Ceny podane w Sklepie internetowym wyrażone są w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
-
Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód zakupu.
-
Wyboru płatności dokonuje Kupujący podczas składania Zamówienia.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany cen Produktów.
-
Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w powyższym punkcie, realizowane będą na zasadach obowiązujących w momencie ich składania. Niniejszy zapis nie dotyczy Produktów objętych jakąkolwiek formą promocji lub wyprzedaży, jeżeli doszło do wyczerpania zasobów takich Produktów.
DOSTĘPNE METODY płatności:
-
Credit / Debit Cards
-
PAYPAL
-
Płatność Online
REALIZACJA ZAMÓWIENIA I DOSTAWA
-
Wybór sposobu dostarczenia przesyłki dokonywany jest przez Kupującego podczas składania Zamówienia.
-
Wybrane produkty mogą być dostarczone pocztą polską lub zewnętrznym kurierem. Koszty wysyłki naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami i zależą od wagi oraz rozmiarów przesyłki. Kupujący jest informowany o kosztach wysyłki podczas składania Zmówienia.
-
Koszty dostawy ponosi Kupujący.
-
Zamówiony towar może również zostać dostarczony pod adres wskazany przez Klienta, na terenie Nowego Sącza i okolic. Koszt przesyłki pokrywa Klient. Koszt dostawy ustalany według stawki 5 zł/ km.
-
Koszt transportu na terenie Polski jest ustalany indywidualnie, każdorazowo do weryfikacji i akceptacji przez LIDIA CAKES. zachowuje prawo do odmowy przyjęcia zlecenia ze względu na adres dostawy. Brak możliwości dostawy pod wskazany adres w wyznaczonym terminie.
-
Dostawy poza Nowym Sączem realizujemy za porozumieniem wyrażonym drogą e-mail i złożonym w elektronicznej formie na adres e-mail: lidiacakes@gmail.com.
-
Uwagi podane przez Klienta w polu „Komentarz” Sprzedawca będzie się starał zrealizować w miarę możliwości – nie mogą one być traktowane jako świadczenia gwarantowane przez Sprzedającego i nie warunkują zrealizowania podstawowego zamówienia złożonego przez Klienta.
-
W przypadku zamówienia przez Klienta tortu z dedykacją, LIDIA CAKES. nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zawartą w nich treść. W szczególnych przypadkach LIDIA CAKES. może odmówić bez podania przyczyny realizacji zlecenia z dołączoną dedykacją do zlecenia ze względu jej treść, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.
-
Klient zamawiający tort ze zdjęciem lub grafiką oświadczą, że posiada pełne prawa do wykorzystania zdjęcia, które przesyła i oświadczą, że przesłane materiały nie naruszają praw osób trzecich. Wszelkie roszczenia powstałe w skutek użycia przesłanego zdjęcia obciążać będą Klienta.
-
Informacje dotyczące składu Produktów oraz wykazu alergenów są dostępne na Stronie Sklepu Internetowego LIDIA CAKES. Klient powinien zapoznać się z treścią składu Produktów oraz wykazu alergenów przed złożeniem Zamówienia w Sklepie Internetowym LIDIA CAKES, nie później jednak niż przed spożyciem Produktu. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, gdy Klient, w tym Konsument, spożyje Produkty, na które posiada alergię pokarmową.
ZWROTY I REKLAMACJE
-
Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 3, 4, 5 i 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.)., Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w związku z zawarciem umowy poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, w której przedmiotem świadczenia jest (i) rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, (i) rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, (iii) rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, którą po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu oraz (iv) treści cyfrowe niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny sprzedaży (eBook).
-
W związku z powyższym Klientowi dokonującemu zamówienia w Sklepie Internetowym LIDIA CAKES. nie przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy z uwagi na szybkie uleganie zepsuciu produktów oferowanych w Sklepie,
-
Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek i zwrotów towaru za zaliczeniem pocztowym lub pobraniem.
-
W szczególnych i uzasadnionych przypadkach jest możliwość anulowania zamówienia, pod warunkiem, że nie zostało ono jeszcze wyprodukowane.
-
Zamówienie powinno być sprawdzone przez Klienta i pracownika punktu sprzedaży / kierowcę / pracownika firmy kurierskiej. W tym celu zamówiony produkt / produkty powinny zostać obejrzenie i okazane oraz sprawdzone z protokołem odbioru i wydania towaru.
Reklamacja
-
Poczynając od 1 stycznia 2023 r. w wypadku niezgodności Produktu z Umową, podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem, są oparte na zasadach zawartych w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
-
Klient przed dokonaniem odbioru Zamówienia ma obowiązek jego sprawdzenia w punkcie sprzedaży w obecności pracownika punktu sprzedaży bądź́ w obecności dostawcy (kierowca / pracownik firmy kurierskiej).
-
W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z umową po jego odbiorze lub dostawie Klient może złożyć reklamację w dowolnym punkcie sprzedaży, dostarczając Produkt i dowód jego zakupu. Tym samym Klient może nie przyjąć towaru.
-
Reklamacja zostanie rozpatrzona przez LIDIA CAKES, jeżeli została złożona niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Klienta; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
-
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany, udostępnić Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbierze od Klienta Produkt na swój kosz.
-
Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta. LIDIA CAKES poinformuje Klienta za pomocą wiadomości e-mail lub telefonicznie o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
-
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji zwrot pieniędzy nastąpi w formie: zwrotu przelewem na konto Klienta (w przypadku płatności przelewem elektronicznym); lub voucheru na produkty ze Sklepu internetowego LIDIA CAKES. Każda reklamacja jest rozpatrywana indywidualnie.
-
W sytuacji, gdy Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu dokonanych płatności Klientowi, zwrot ten nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia wystąpienia obowiązku Sprzedającego do dokonania takiego zwrotu. Zwrot należności następuje na rachunek bankowy, za pośrednictwem którego została dokonana zapłata.
-
Jeśli identyfikacja rachunku bankowego jest niemożliwa z przyczyn niezależnych od Sprzedającego, Sprzedający poinformuje Klienta o tym poprzez e-mail. Zwrot należności zostanie dokonany na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany obowiązują z chwilą ich ogłoszenia na stronie internetowej Sklepu internetowego. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w niniejszym punkcie, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271 ze zm.).
-
Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2024r.
-
Zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych informujemy, że:
-
Administratorami Państwa danych osobowych jest Lidia Szkoda, właściel firmy LIDIA CAKES, ul. Grunwaldzka 26, Nowy Sącz 33-300.
-
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem adresu e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl
-
Państwa dane osobowe będą zbierane i przetwarzane celem złożenia i realizacji Zamówienia handlowego, a zatem w celu wykonania umowy związanej ze złożonym Zamówieniem te dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji Zamówienia oraz przez okres ustawowo przewidziany w celu zgłoszenia przez Państwa ewentualnych roszczeń względem Sprzedawcy i/lub roszczeń Sprzedawcy względem Państwa.
-
Podstawą takiego przetwarzania jest niezbędność przetwarzania dla wykonania umowy zakupu zawieranej ze Sprzedawcą, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (Artykuł 6 ust. 1 b RODO), a także ochrona prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, tj. w celu obsługi reklamacji (podstawa prawna przetwarzania – Artykuł 6 ust. 1 lit b RODO, – niezbędność przeważania do wykonania umowy), oraz w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Sprzedawcy (Artykuł 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie praw Sprzedawcy.
-
Podanie danych osobowych celem złożenia i realizacji zamówienia handlowego jest wymogiem umownym, warunkiem zawarcia umowy ze Sprzedawcą, jesteście Państwo zobowiązani do ich podania w celu złożenia i realizacji zamówienia, a jeśli nie podacie Państwo wymaganych danych, zamówienie nie będzie mogło zostać przyjęte i zrealizowane przez Sprzedawcę do realizacji.
-
Państwa dane osobowe będą mogły być przekazywane wyłącznie podmiotom upoważnionym z mocy prawa.
-
Posiadają Państwo prawo do żądania od Administratora: Regulamin określa zasady zakupów w Sklepie Internetowym LIDIA CAKES. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i informacje zawarte w regulaminie.
-
Wszelkie kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu uprawnionego spośród znajdujących się w rejestrze UOKiK. Sprzedawca oświadcza zamiar i wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego. Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich ma polegać na: umożliwieniu zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony; przedstawieniu stronom propozycji rozwiązania sporu; rozstrzygnięciu sporu i narzuceniu stronom jego rozwiązania.